Ko darīt, ja medikamenti ietekmē jūsu redzi

medicationsVision 89127925 770x533 1 jpg

Ja medikamenti ietekmē jūsu redzi, tas var būt biedējoši un satraucoši. Šāda situācija var radīt daudz bažu un nepatikšanas. Tomēr svarīgi ir nekavējoties meklēt palīdzību un konsultēties ar medicīnas speciālistu, lai noteiktu pareizo risinājumu. Ir svarīgi saprast, kā medikamenti ietekmē redzi un kādas ir iespējamās sekas. Tikai profesionāla palīdzība var sniegt atbildes un risinājumu šajā sarežģītajā situācijā. Tāpēc nekavējoties konsultējieties ar ārstu, lai nodrošinātu savu redzi un kopējo veselību.

Aizpildot jaunu recepti, iespējams, nedomājat par to, kā tā var ietekmēt jūsu acis. Tomēr dažām recepšu zālēm un pat dažiem bezrecepšu līdzekļiem var būt nopietnas vizuālas blakusparādības.

Medikamentiem var būt dažāda ietekme uz jūsu acīm, sākot no nelielām, īslaicīgām problēmām, piemēram, neskaidra redze, līdz pastāvīgiem bojājumiem.

Uzziniet, kuras zāles rada vislielākās problēmas — un kam jāpievērš uzmanība, ja jums ir riska faktori.

Kuras zāles rada vislielākās bažas?

Pēc oftalmologa Ričarda Gansa (MD) domām, daži īpaši izceļas, taču jums vienmēr jāpārbauda iespējamās vizuālās blakusparādības, lietojot jebkuru jaunu medikamentu.

Šeit ir daži izplatīti vainīgie:

Kortikosteroīdi— Cilvēki tos lieto dažādiem stāvokļiem, sākot no astmas un alerģijām līdz artrītu un ādas slimībām. Bet neatkarīgi no tā, vai tie ir krēmi vai tabletes, tie var izraisīt pietūkumu acs aizmugurē vai tīklenē un potenciāli izraisīt kataraktu.

“Pat bezrecepšu deguna aerosols, piemēram, Flonase®, ir saistīts ar risku,” saka Dr Gans.

Antihistamīni — Tie var cīnīties pret alerģijām, taču tie var arī paaugstināt noteiktu pacientu glaukomas risku. Tālāk skatiet plašāku informāciju tiem, kuriem ir īpaši augsts riska līmenis.

Lasīt vairāk:  Padomi, kā atgūties no vingrošanas traumām

Antipsihotiskie medikamenti — Tādas zāles kā Thorazine® un Mellaril® var būt toksiskas jūsu tīklenei.

Pretmalārijas līdzekļi — Piemēram, Plaquenil (hidroksihlorokvīns) — ko lieto malārijas, vilkēdes un artrīta ārstēšanai — arī toksiski ietekmē tīkleni.

Dr Gans atzīmē, ka ir arī citas zāles, kas var palielināt acu operācijas risku un citus apstākļus, tāpēc konsultējieties ar savu ārstu, ja jums ir bažas.

“Un, ja lietojat zāles, kas ir saistītas ar risku, regulāri veiciet acu eksāmenus, lai pārliecinātos, ka tie nebojā jūsu redzi,” viņš saka.

Kuram ir vislielākais risks?

Ikvienam, kas lieto zāles, piemēram, kortizonu un citus iepriekš minētos, var rasties vizuālas blakusparādības.

“Ja jums ir glaukoma vai diabēts, jums jābūt īpaši piesardzīgam,” saka Dr Gans. “Dažu cilvēku acis ir konfigurētas tā, ka tām ir šaurs leņķis, kas viņus pakļauj akūtas glaukomas sākumam,” viņš piebilst.

Sulfa (sulfonamīda vai sulfonamīda) zāles, piemēram, Topamax®, vai noteikti antihistamīna līdzekļi vai nesaturēšanas zāles, piemēram, Detrol® vai Ditropan®, var izraisīt akūtu glaukomas lēkmi kādam ar šauru leņķi.

Viņš piebilst, ka cilvēki ar cukura diabētu ir īpaši pakļauti neskaidrai redzei no kortizoniem.

“Ar augstu cukura līmeni asinīs acs lēcā ir īslaicīgs pietūkums, kas izraisa redzes miglošanos,” viņš saka. “Slikta cukura līmeņa kontrole asinīs var izraisīt strukturālus bojājumus acī, kas var izraisīt smagu redzes zudumu.”

No kā jāuzmanās

Ja saņemat jaunu recepti vai pat sākat lietot jaunas ārpusbiržas zāles, ņemiet vērā visu, kas izraisa sāpes acīs vai izkropļo vai neskaidru redzi.

“Ja jums rodas problēmas, konsultējieties ar ārstu, kurš izrakstījis zāles,” iesaka Dr Gans. “Nepārtrauciet zāļu lietošanu bez ārsta ieteikuma. Viņi vēlēsies novērtēt, vai zāles ir iespējamais vaininieks, un dažreiz ieguvumi atsver blakusparādības.

Viņš saka, ka vienmēr izlasiet arī brīdinājuma etiķetes – īpaši, ja jums ir tāds stāvoklis kā glaukoma vai diabēts. Dažādām zālēm ir brīdinājumi, ka pacienti ar glaukomu tos nedrīkst lietot.

“Atcerieties, ja jums ir skaidras acu problēmas saistībā ar medikamentiem, apmeklējiet acu ārstu,” uzsver Dr Gans. “Jūsu redze ir pārāk svarīga, lai pieņemtu, ka blakusparādības vienkārši izzudīs.”

Uzziniet vairāk par mūsu rediģēšanas procesu.

Ja medikamenti ietekmē jūsu redzi, svarīgi nekavējoties konsultēties ar ārstu. Viņš vai viņa var sniegt nepieciešamo palīdzību un ieteikt jums piemērotus risinājumus. Neaizmirstiet informēt savu ārstu par visiem pašreiz lietotajiem medikamentiem, lai varētu novērtēt iespējamās blakusparādības. Pievērsiet uzmanību jebkuriem izmaiņām jūsu redzes kvalitātē un ātri reaģējiet uz tām. Lai saglabātu labu veselību, ir svarīgi rūpīgi uzraudzīt savu veselības stāvokli un savas ārstēšanas iedarbību uz jūsu redzi.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

X